Friday, December 24, 2010

penasaran hati n kegusaran hati

assalamualaikum uol
berjumpa lagi kita setelah 1 bulan aku x mengupdate blog.
Bukan kerana x ader maser tapi terlebih makan vitamin M,vitamin yg paling glamour maser aku kecik dulu kala
selalu abg long aku kater terlebih makan vitamin M.nak th ker aper tu vitamin M,bermaksub malas.........hihihhhii.
entah kenapa semakin hujung tahun semakin banyak masalah yang berlaku dalam agenda kehidupan aku,sama ada baik @ buruk.begitu la lumrah kehidupan manusia tidak pernah puas dengan aper yang ader.dari perkara kecik mengjadi besar sebesarnyer.maka bermula lah hati mengjadi ketidakpuasan dengan semua orang.
manusia yang kadang kala belagak lawa akan menganggap diri terlalu lawa dengan tidak bersyukur dengan aper yang dianugerahkan oleh allah dengan seada2nyer.walaupun mempunyai suami,isteri tapi masih lagi bergurau senda dengan laki n puan lain.mungkin juga penghabisan dunia dah sampai ker penghujungnyer,ALLAHUAKHBAR.
setiap manusia ader bermacam2 perangai,peel,tabiat,.bak kataorang rambut samer hitam tapi hati lain2.
manusia yg boleh pegang rahsia ader yg x blh,benda ini yang menghancurkan dunia,maka terjadila ejek mengejek sesama manusia.orang yang x bersalah akan menjadi mangsa keadaan.ya ALLAH kenapa la manusia zaman sekarang lupa tentang persaudaraan sesama islam.mengaku diri islam tapi x mengamalkanyer.
bagi yang meluahkan masalah yang dikira priversi tapi x pandai cari orang maka terjadi la huru hara antara mereka.kenapa masih ader lg sifat begini dalam hidup yang serba moden nie.itu x amsuk lagi yang bermulut lembik x blh dibayangkan macam mner.nauzubillah.orang nie kata ginie,orang tu kata gitu maka dari yang x th jadi tahu.bagi yang amnensia x ingat aper yang dibuat menbuat onar x tentu hala malah tuduh menuduh nie perkara biaser.


kepada uol kalau x puas hati tu sila la berjumpa face 2 face dengan orang yang korang x puas hati maka tidak timbul la masalah yang tidak diingini berlaku dalam kehidupan kita.sentiasa la kita beramal kebaikan,jangan la kita menghancurkan lagi dunia yang sedia hancur nie.aku belum lagi mengulas perkara yang berlaku diluar sana,dalam kehidupan aku pun x terhingga banyaknyer masalah yang belum selesai.pening aku memikirkan n membuatkan hati panas jer.yaallah jauhkan sifat2 yang ko benci dari aku......................amin.

No comments: